You are currently viewing 【批判性思考】聽就聽得多啦!批判性思考到底係咩?

【批判性思考】聽就聽得多啦!批判性思考到底係咩?

  • Post author:
  • Post category:小編分享
  • Post published:2020-07-03
  • Post last modified:2020-07-03
studentconversion
tutor registration

近年,批判性思考 (critical thinking) 經常出現係社會大眾嘅視線中出現。學校要求學生識批判性思考,公司又要求員工有批判性思考。但其實批判性思考到底係咩?點解社會近年咁睇重呢隻思考模式呢?而家就等Tutor Circle尋補一齊研究下啦!
 


到底咩係批判性思考?


批判性思考有咩特質?
圖片來源
 
批判性思考 (Critical thinking) 最早由美國學者Edward Glaser提出,佢指出批判性思考最主要有三種特質:

  • 傾向以審慎的態度思慮議題和解決難題。
  • 對理性探索與邏輯推理的方法有所認識。
  • 有技巧地應用上述的方法

 
根據呢一套理論,批判性思考強調客觀嘅理性分析,係一種種有目的、自我規範嘅判斷。
一個具有批判性思考嘅人,會習慣咁發問同探索,為求對事物有全面嘅認知,會對事情持開放態度,作出公正的評價,會勇於從新審視自己曾經作出嘅判斷,追求係情況同環境許可下,得出最精細、最準確的結論。
 
 



批判性思考嘅實踐


夜闌人靜 你會唔會橫過馬路?
圖片來源
 
批判性思考始終係一個哲學概念,係理論上可能會比較難明,所以睇佢嘅實踐會有助同學理解到底何為批判性思考。
批判性思考要求思考者針對一般性思考中所提出嘅觀點作出原則上嘅反省。小編隨手舉一個例子,「亂過馬路是犯法的」,而一般而言,「犯法是不好的」,故此,「亂過馬路是不好的」。這是社會大眾一般所持嘅想法。
係呢個例子入面,批判性思考要求思考者對於呢個 “well-established”嘅論點提出反省:「亂過馬路係唔係必然不好的呢?」夜闌人靜嘅時侯,街上空無一人,亦冇車輛經過,到底有幾多人可以拍心口保證,佢地唔會橫過馬路呢?
如果你承認,四下無人嘅時侯你會亂過馬路,你係本著「即使返左法,只要無人受傷就無問題」嘅心態,如果係咁,「亂過馬路係唔係必然不好的呢?」定還是,「亂過馬路只要唔傷害到人就冇問題呢?」
如果係咁,點解幾時亂過馬路都係犯法嘅呢?咁樣嘅法律本身公唔公平呢?如果半夜4點,條街一個人同一架車都冇,亂過馬路雖然無做成實質傷害,但如果被cctv影到,仍然係犯法,要接受懲罰-咁樣又係唔係法律上係社會上應有嘅功能呢?
 
以上就係廣義批判性思考嘅實踐,強調思考者對現有嘅事情做出反省同客觀理智嘅質疑,希望有助同學理解呢個複雜嘅哲學概念。
 
 


Copyright © 2023 Tutor Circle 尋補. All rights reserved. 此文章未經許可,不得轉載。
Copyright © 2023 Tutor Circle 尋補. All rights reserved. 此文章未經許可,不得轉載。

總結

新學制嘅通識教育著重培養考生批判性思考嘅能力,但課程內容主要著墨係要求學生分析唔同事情嘅權行利害,並要分析唔同持分者嘅意見,未必係所謂嘅「批判性思考」,希望同學可以理解「批判性思考」嘅真義並自我培養之。
 
【延伸閱讀】課外活動要點揀?報興趣班前你要考慮嘅三件事
【延伸閱讀】孩子參與興趣班的好處,百足咁多爪,還是周身刀無張利?
【延伸閱讀】補習當兼職,搵唔搵到食?3個補習兼職的原因
 
 
此文章純屬 Blogger 個人分享,並不代表本網誌立場。
 
 

想追返學校進度?Tutor Circle尋補有超過35,000個三大導師,最快兩小時幫你搵一個優秀既上門導師!

想搵 一個合適既私補老師

DSE讀得咁辛苦,想活用知識黎賺下外快?

想搵 好多好多私補學生

緊貼尋補 BlogFacebookInstagram,想尋補?搵Tutor Circle

 
Z世代 修辭手法 Ocamp
英文補習 上莊 中文補習 議論文
slp smaple 補習網 數學補習
大學五件事 綜合格式

*此文章由 Blogger個人/編輯團隊 分享並僅供參考,意見及內容並不代表本網誌立場,Tutor Circle 尋補 對信息或內容所招至的損失或損害,不會承擔任何責任。


尋補?Tutor Circle!

其他人還看了……

中學排名  呈分試  升中面試  英文補習
大學收分  Jupas  副學士  DSE筆記
大學五件事  私補價錢  Ocamp  暑期工
生日好去處  IQ題  任坐Cafe

留言